EN | NL
EN | NL
Home » Impressie » Deelnemende Bedrijven

Deelnemende bedrijven Create Tomorrow 2017

Case – Thales Nederland is het Nederlandse merk van international Thales Group. Het bedrijf heeft ongeveer 2,000 werknemers die werkzaam zijn bij vestigingen in Hengelo (hoofdkantoor), Huizen, Delft, Enschede en Eindhoven. Thales Nederland specialiseert zich in het ontwerpen en produceren van professionele elektronica ten behoeve van bescherming en veiligheid, zoals radar en communicatiesystemen. Kortom, Thales Nederland stelt zich op als een lokaal contactpunt voor het complete Thales Group portfolio.

De case van Thales zal gaan over het beveiligen van het spoor.


Case – Antea Group is een internationaal opererend ingenieurs- en adviesbureau. Met ruim 3.500 medewerkers zijn wij wereldwijd actief. Antea Group combineert strategisch denken en multidisciplinaire kennis met technische expertise en pragmatisch handelen. Hierdoor bieden wij effectieve en duurzame antwoorden op de uitdagingen van onze opdrachtgevers. We hebben vestigingen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië. Via de Inogen-alliantie van milieuadviesbureaus is het bereik van Antea Group zo goed als wereldwijd.

De case van Antea Group zal gaan over het aanpakken van files door een disruptieve verandering van het distributie systeem.


Case – Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

We willen leven in een land dat beschermd is tegen overstromingen. Een land waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar we vlot en veilig van A naar B kunnen. Daarvoor zetten de mensen van Rijkswaterstaat zich dagelijks in. Met ruim 200 jaar kennis van de inrichting van ons land weten ze dat dit meer is dan het technisch uitvoeren van projecten aan weg en water. Het gaat ook om de balans tussen al die belangen: economie, milieu, woongenot.

De case van Rijkswaterstaat zal gaan over file-aanpak en de rol van de operationeel verkeersmanager.


Case – Particulieren hebben er een nieuwe, aantrekkelijke optie voor hun schoonmaakwerk bij. Met iemand.nl kunnen ze via de app of de website heel eenvoudig een betrouwbare, professionele schoonmaakhulp huren. Ze voeren postcode en tijdstip in en kiezen een van de beschikbare schoonmaakhulpen.

iemand.nl biedt op het moment schoonmaakhulpen in en rond zeven steden. Op termijn wil het bedrijf uitgroeien tot een landelijke dienstverlener. Het dienstenpakket zal worden uitgebreid met bijvoorbeeld klussen, tuinieren en oppassen.

De case van iemand.nl zal gaan over het bedenken van een marketingcampagne om Iemand.nl beter op de kaart te zetten.


Case –  De Universiteit Twente is een jonge en ondernemende universiteit die jonge mensen voorbereidt op die toekomst. Dit doen wij door innovatief, aantrekkelijk en toekomstgericht onderwijs en door een globale rol te vervullen in technologisch én maatschappelijk onderzoek. 2.950 wetenschappers en professionals zorgen samen voor baanbrekend onderzoek, relevante innovatie en inspirerend onderwijs voor meer dan 9.000 studenten.

De case tijdens Create Tomorrow zal gaan over Het ontwikkelen van een duurzame mindset op de Universiteit Twente.


Case – Enschede is met 160.000 inwoners het grootstedelijk hart van Oost-Nederland. Het is een ondernemende en tolerante leefstad met ruim 150 nationaliteiten, aan de grens van Nederland en Duitsland.

De case van de Gemeente Enschede zal gaan over de bereikbaarheid van Enschede als stad, zowel nationaal als internationaal.


Case – Aviko creëert al ruim 50 jaar waarde uit aardappelen en is vanaf de oprichting in 1962 uitgegroeid tot Europees marktleider van verse, diepgevroren en gedroogde aardappelproducten. Daarnaast is Aviko één van de vier grootste aardappelverwerkers ter wereld. Inmiddels behoren we zelfs tot de vier grootste aardappelverwerkende producenten ter wereld en zijn we in meer dan 110 landen actief.

De case van Aviko zal gaan over het ontwerpen van een machine om een deel van het productieproces veiliger te maken.


Case – De leefbaarheid van ons land kan beter. Dat vinden we bij Vialis. En dat vinden gelukkig nog heel veel partijen mét ons. Iedereen levert daarin zijn eigen bijdrage; wij ook. Dat doen wij door de doorstroming op de weg en het water te verbeteren. Door duurzaamheid te stimuleren. En door de veiligheid te vergroten. Dat is waar we ons hard voor maken, en dat is ook waar we vanuit ons werkdomein ‘infrastructuur en mobiliteit’ invloed op hebben. We doen dat door infrastructuur intelligent te maken. Met slimme oplossingen en technologie. En door onze verbindende kracht in te zetten. Zo verbeteren we de veiligheid, duurzaamheid en doorstroming. En zo brengen we Nederland vooruit.

De titel van de case van Vialis luidt als volgt: 5000 verkeerslichten, maak ze energieneutraal.


Case – Kanker raakt ons allemaal. Eén op de drie Nederlanders krijgt gedurende zijn of haar leven kanker. Jaarlijks sterven er zo’n 43.000 mensen als gevolg van kanker. De ziekte is hiermee in Nederland doodsoorzaak nummer één. Minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten. Dat is het doel van KWF Kankerbestrijding.

KWF is vastberaden om kanker zo snel mogelijk te verslaan. Om dit te bereiken werven we fondsen waarmee we onderzoek naar kanker financieren en begeleiden. Daarbij delen we relevante kennis met wetenschappers, het bedrijfsleven en het publiek. Ook zetten we ons in voor een positieve sturing van het beleid van o.a. overheid, zorginstellingen en verzekeraars. Samen met wetenschap, zorgsector, overheid en bedrijfsleven én met onze 100.000 vrijwilligers en één miljoen donateurs, groot en klein, zorgen we ervoor dat er een dag komt dat niemand meer hoeft te sterven aan kanker. Samen komen we steeds dichterbij.

De case van KWF zal gaan over een andere aanpak van marketing wat betreft doelgroep segmentatie.


Case – Mens en zorg komen op de eerste plaats, waarbij ICT een hulpmiddel is om producten, diensten en processen in de zorg te verbeteren, zo luidt het credo van IZIT. Op deze manier profiteert iedereen van de verbeteringen. Met dit credo in achterhoofd bundelden in 2004 diverse zorgpartijen uit Twente en Achterhoek de krachten in de vereniging ICT Connectie Zorg Twente (icZt). Hieruit is in 2008 de B.V. IZIT.NL ontstaan, als uitvoeringsorganisatie van de vereniging. In 2011 hebben zes zorginstellingen uit de regio de aandelen van IZIT overgenomen van de vereniging icZt, die zich daarna opgeheven heeft.

De case van IZITwordt aangeboden in samenwerking met 20Creathon.euen zal gaan over een zorg & ICT communicatieplatform.


Consultancy – De ROSEN Group is een wereldwijde leverancier van hypermoderne oplossingen in alle gebieden van de procesketen op het gebied van integriteit. Innovatie, deskundigheid en een strikte oriëntatie over de behoeften van de klant zijn essentiële factoren van ROSENs succesverhaal.

Door middel van getalenteerde mensen die goed onderlegd zijn in inspectie technologieën, integriteitsmanagement, productie en research en development, hebben wij de mogelijkheden om onze klanten te helpen hun operationele kosten te verminderen, onderhoud te plannen, herstelwerkzaamheden effectief uit te voeren, uitvaltijd te verminderen, kostbare stilstand te vermijden, risico’s te managen en met een grotere veiligheid te functioneren. Ten slotte, wij focussen op het leveren van oplossingen die de investeringen van onze klanten in vitale en kostbare middelen waarborgen, activiteiten versterken, klanten in staat stellen op nieuwe en betere manieren te werken en hun verkregen reputatie te behouden.


Consultancy – Capgemini is een van ’s werelds grootste leveranciers van consulting-, technologie- outsourcing- en local professional services. Capgemini Group is met meer dan 180.000 medewerkers actief in meer dan 40 landen. We helpen onze klanten met transformaties om hun resultaten en concurrentievermogen te verbeteren.

We leveren een reeks geïntegreerde services die zijn gebaseerd op zeer geavanceerde technologie en een diepgaande domeinkennis.


Consultant – Het best presterende ecosysteem voor innovatie en ondernemerschap van Europa worden. Dat is de ambitie van Novel-T. We lieten de afgelopen jaren als Kennispark Twente zien dat we bij de top horen, maar we zien ook dat de wereld in rap tempo verandert en andere regio’s fors investeren. Daarom gaan we het bestaande ecosysteem uitbouwen en versterken met extra slagkracht, met het sterke merk Novel-T en meer internationale profilering leidend tot een nog betere zichtbaarheid en herkenbaarheid.


Sponsor – Met onze vakkennis, koopmanschap, hulpvaardigheid en betrokkenheid willen we het leven van alledag steeds aangenamer maken. Samen zorgen we ervoor dat Albert Heijn een plek is waar onze klanten en medewerkers graag komen.

Albert Heijn Stadsveld is onze vaste sponsor van de lunch tijdens Create Tomorrow.

 

Sponsor – Wij zijn het #1 recruitment en (talent) development bureau in Oost Nederland. Korte lijntjes en persoonlijk contact, dat is onze kracht. Bovendien hebben we door onze jarenlange ervaring een zeer uitgebreid netwerk opgebouwd van interessante bedrijven.

Oost Nederland kent een schat aan fantastische bedrijven. Je hoeft jouw droombaan dus niet ver van huis te zoeken. Wij hebben een zeer uitgebreid aanbod van vacatures bij kleine, middelgrote, maar zeker ook bij grote organisaties in de regio.

Onze ervaren recruiters zien de kansen en vinden die ene droombaan voor jou! Een baan die optimaal bij jou past binnen een organisatie waarin je je thuis voelt. Voor je het weet, ben je student-af. Bereid je dus nu al goed voor op je carrière. Met Eqib ben je verzekerd van een geweldige start.


Sponsor – OGD ict-diensten begon in 1987 als een groep van vijf studenten op een zolderkamer in Delft. Ict heette nog “automatisering,” Microsoft lanceerde Windows 2.0 en Google-oprichter Sergey Brin was een puistige puber.  Als bijverdienste verwisselden ze geheugentapes van mainframes, toen nog onder de naam Operator Groep Delft. Tegenwoordig zijn we met meer dan duizend OGD’ers verspreid door heel het land. We hebben vestigingen in Amsterdam, Delft, Eindhoven, Enschede en Utrecht en houden ons bezig met ict in de breedste zin van het woord. Mensen flexibel inzetten om problemen op te lossen, dat is onze kracht. Nog steeds, na ruim 25 jaar, blijven we trouw aan onszelf. Nog steeds zijn OGD’ers slimme, enthousiaste techneuten die strijden voor de perfecte werkplek, de hulpvaardigste servicedesk, de meest stabiele infrastructuur. Nog steeds hebben we een ongedwongen cultuur waarin iedereen zichzelf kan zijn. We stoppen niemand in een hokje.


Sponsor – Wij zijn Johma: de bekendste en grootste saladebereider van Nederland. Al sinds 1968 komen de lekkerste koelverse salades uit onze keuken. Bij het maken van onze salades hebben we maar één doel voor ogen: Johma moet gewoon de allerlekkerste zijn! Daarom gebruiken wij alleen de beste ingrediënten voor onze salades. En elke dag weer zijn we er trots op om met de mooiste kwaliteits-ingrediënten te mogen werken. Om de lekkerste te blijven nemen wij onze consument erg serieus. Wij onderzoeken wensen en behoeften en vertalen die kennis door naar nieuwe én verrassende producten!


Sponsor – Met een waarde van 11 miljard dollar zijn wij wereldwijd leider op het gebied van business services en document management. Met ons brede portfolio van technologie en diensten bieden wij de essentiële back-office ondersteuning die ervoor zorgt dat onze klanten zich kunnen richten op hetgeen waar het werkelijk om draait: hun real business.


Sponsor – Maxilia BV is een vooraanstaand specialistische groothandel op het gebied van promotieartikelen. Wij zijn internet georiënteerd met meer dan 75 webshops in Nederland, meer dan 20 in Duitsland met groei naar Frankrijk en Spanje. Maxilia BV helpt bedrijven reclame maken,  met de snelste levertijd en tegen de laagste prijs. Van bidons voor Men At Work, handdoeken voor Spar supermarkten, tassen voor HelloFresh tot allerlei andere producten voor vele MKB bedrijven. Maxilia BV onderscheidt zich door snel en doelgericht te handelen met een groei van 50-70% per jaar.


Sponsor – Beukenhorst Koffie sponsort koffie voor onze ludieke actie.

Wie Beukenhorst zegt, zegt koffie. Pure koffie met klasse voor elk moment van de dag. U proeft de smaak en liefde voor het vak. Pure koffie laat u genieten van de beste bonen en een sublieme melange. Het maken van koffie is mensenwerk, met aandacht voor traditie. Ambachtelijke bereiding en vertrouwen staan bij Beukenhorst Koffie hoog aangeschreven. Met onze eeuwenlange ervaring hebben we het hele proces van boon tot het lekkerste kopje koffie in eigen hand. Daarbij doen we geen concessies als het gaat om kwaliteit. Bij Beukenhorst Koffie willen we dat al onze klanten plezier beleven aan het drinken van de beste koffie.


Sponsor – Leen Bakker is een toonaangevend woonwarenhuis. Met ruim 170 winkels en 2500 werknemers bieden we de klant een verrassend en eigentijds assortiment aan. We zijn trots op het bedrijf en betrokken bij de klanten die bij ons komen. Klantgericht denken staat bij ons hoog in het vaandel. Onze focus ligt erop om onze service en kwaliteit elke dag weer te verbeteren.


Mediapartner – De Stichting Twente Branding is het servicebureau voor de domeinen innovatie en human capital op het gebied van branding en corporate communicatie. Ze heeft als missie om het merk Twente te laden als een ondernemende hightech regio met de focus op HighTech Systemen en Materialen (HTSM). Twente onderscheidt zich in de huidige economische ontwikkeling van Nederland als de ondernemende technologische kennisregio. Dat is waar ze zich op wil profileren om concurrerend en economisch vitaal te blijven.


Mediapartner – Op Battle of Concepts worden studenten, creatieve (young) professionals en startups uitgedaagd om innovatieve oplossingen te bedenken voor uitdagingen van corporates, de publieke sector en NGO’s. Jaarlijks vind je op Battle of Concepts tientallen innovation challenges waar je naast prijzengeld, ook opdrachten en (start)kapitaal kunt winnen om jouw eigen startup op te zetten of te laten groeien!

Schrijf je in en doe mee via www.battleofconcepts.nl