Bestuursblog Roos

Afgelopen week was de eerst week met het nieuwe bestuur. Arthur, Jeroen, Roos en Sietse maken nu ook deel uit van het team. Tom en ik zijn nu degenen met de meeste achtergrond en ervaring. Als voorzitter is het mijn taak om de nieuwe bestuurders te begeleiden aan het begin van hun bestuursjaar. Als nieuwe bestuurder komt er ontzettend veel informatie op je af en zit je al snel vol met nieuwe ideeën. Ik probeer ze te helpen met prioriteren en coach ze in hun eerste maanden.

Naast deze vier nieuwe SU bestuurders lopen er ook zo’n 2100 nieuwe studenten rond op de UT. Het was aan mij de eer om ze namens de Student Union welkom te heten tijdens de openingspresentatie van de Kick-In. Ik heb enorm genoten van deze presentatie en de praatjes die ik met nieuwe studenten gemaakt heb. Ik hoop dat ze enthousiast zijn geworden om zich ook extrucurriculair te ontwikkelen en actief te worden in het studentenleven.

De Student Union is ondertussen bezig met het maken van het jaarplan voor 2019. In een jaarplan presenteert de SU haar plannen voor het aankomende jaar. Afgelopen week heb ik input verzamelt voor dit plan door te brainstormen met besturen van verenigingen. Hier heb ik 50 verschillende besturen besproken, een hele hoop! Daarnaast kwamen onze eigen studentmedewerkers ook met erg goede ideeën. Al met al meer dan genoeg input voor het schrijven het nieuwe jaarplan.

Verder houd ik mij ook bezig met het erkennen van nieuwe verenigingen. Verschillende studentenorganisaties zijn namelijk bezig om een Unionerkende vereniging te worden. Unionerkende verenigingen hebben onder andere een stem in onze Deelnemersraad en hebben de mogelijkheid om subsidies aan te vragen voor gave evenementen, die ze organiseren voor alle UT studenten. De Sevende Camer, Electric Superbike en Sustain, een vereniging die zich inzet voor duurzaamheid, zijn bezig met het krijgen van hun erkenning.