Prius viert vierde lustrum Student Union met geslaagde ReUnion

Afgelopen zaterdag werd het vierde lustrum van de Student Union (SU) alvast gevierd door leden van Prius, de vereniging voor oud-bestuurders van de SU. Ongeveer veertig oud-bestuurders kwamen over een rode loper aan in de Bastille om stil te staan bij dit moment en elkaar na vele jaren weer te spreken. Onder hen waren ook alumni en UT-betrokkenen die vanaf het eerste uur betrokken zijn bij de SU. Special Guest en ex Rector Magnificus Frans van Vught, in 1999 een van de drijfveren achter de oprichting van de SU, opende de dag met mooie woorden over het belang van studentenactivisme en de rol die de SU daarin speelt. Ook Dirk Koelewijn kreeg het podium om namens huidig SU-bestuur zijn (verre) voorgangers bij te praten over de huidige projecten van de SU.

Snel daarna werd in groepen uiteengegaan om middels een foto-challenge te ervaren hoe de campus er tegenwoordig bijligt. Op veel vlakken heeft deze de laatste jaren een metamorfose ondergaan waar menig oud-SU-bestuurder bij betrokken is geweest, zonder hier altijd direct het eindresultaat van te zien. De foto-challenge maakte onderdeel uit van de pub-quiz waarbij de kennis van de oud-bestuurders nog eens werd getest. Naast de biertjes vlogen de weetjes en feitjes over de UT en de SU over tafel. Het was dan ook niet vreemd dat het team van Frans van Vught er vandoor ging met de uiteindelijke prijs. Onder het genot van een diner en borrel werd de dag afgesloten. Al met al was het een mooie dag van elkaar weerzien, die over vijf jaar zeker herhaald zal worden.