Portefeuillehouder Sport & Cultuur

Pim is verantwoordelijk voor de toekomst van alle sport- en cultuurvoorzieningen aan de Universiteit Twente. Samen met het Sportcentrum, het Vrijhof Culture & Events, Sports Umbrella Twente en Apollo probeert hij het hoge voorzieningenniveau van de universiteit te handhaven en waar mogelijk te verbeteren. Op deze manier draagt hij zorg voor een omgeving waarin studenten optimaal kunnen genieten van sport en cultuur, zowel in verenigingsverband als individueel!

Onder de portefeuille Sport & Cultuur vallen grote projecten zoals het realiseren van een nieuwe sporthal of fitnessruimte. Daarnaast is de portefeuillehouder verantwoordelijk voor de UnionCard en de samenwerking met ArtEZ. Er is veel contact met externe partijen, zoals de IJsbaan Twente, Aquadrome, Stadsschouwburg en Muziekcentrum Enschede om voordeel voor alle studenten te realiseren.

Pim Brouwer

Studie: Technische Geneeskunde
Actief bij: O.D. Xoun, T.C. Ludica
Komt uit: Ansen, Drenthe, Nederland
E-mail: p.a.brouwer@utwente.nl

Aan het begin van mijn studententijd kwam ik binnen als kersverse student Technische Geneeskunde. Een meeloopdag had me overtuigd van mijn studiekeuze – ik vond mijn studie op inhoudelijk vlak reuze interessant, maar het gevoel dat ik kreeg bij het zien van de Campus en de sfeer die ik proefde binnen verenigingen, deden me besluiten om te kiezen voor Enschede. Dit was een flinke overgang – niet alleen trok ik in een studentenhuis, maar als jongen uit een klein Drents dorp was leven in een stad (zelfs zo’n gezellig stadje als Enschede) een grote verandering en ik keek mijn ogen tijdens mijn eerste jaar continu uit.

De Kick-In was voor mij een introductie tot de vele verschillende typen activisme dat we kennen en kunnen op de UT. Dat er genoeg te doen was naast je studie, was me bekend; hoeveel vormen dit aan kon nemen, niet. Na een geweldige week, en een goede eerste paar maanden in de collegebanken, sloot ik me aan bij onafhankelijk gemengd dispuut O.D. Xoun. Hier heb ik al jaren hele hechte vrienden, waarmee ik een hoop onderneem en die me stimuleren om het beste uit mijn studententijd te halen. Zo ben ik elke woensdagavond present in Café Friends, maar heb ik tegelijkertijd heel veel geleerd van de vele commissies die mijn dispuut me heeft kunnen bieden.

In mijn tweede jaar besloot ik een nieuwe sport op te pakken – tennis. Hiervoor ging ik bij T.C. Ludica, waar ik er al gauw achter kwam dat een sport- of cultuurvereniging een heel groot sociaal aspect met zich meebrengt. Ook bij Ludica heb ik ontzettend veel leuke mensen ontmoet, geleerd van commissies en, niet te vergeten, een nieuwe hobby geleerd die ik tot de dag van vandaag met veel plezier beoefen. Ook heb ik het pianospelen dat ik voorheen graag deed nooit helemaal laten varen en ben ik daarom van tijd tot tijd te vinden in de pianostudio’s die de Vrijhof biedt.

In één woord zou ik mezelf omschrijven als Actief. Actief buiten, actief bezig met de dingen die ik leuk vind, maar ook ambitieus om iedereen deze activiteit mee te kunnen geven – daarom dat de Student Union goed bij mij past, en ik aankomend jaar aan de slag mag als portefeuillehouder Sport & Cultuur. Hierin mag ik me ontfermen over een ontzettend leuke sector die gedreven wordt door passie; heel begrijpelijk, want sport en cultuur zijn wat mij betreft geen leuke bijkomstigheden, maar primaire levensbehoeften.

Op de universiteit kunnen we al genieten van een groot scala aan sport- en cultuurverenigingen, -cursussen en faciliteiten. Hier liggen echter ook interessante uitdagingen, die ik aankomend jaar mag oppakken. Ik hoop het aankomende jaar dus ook mijn steentje te kunnen bijdragen aan de sector Sport & Cultuur. Heb je vragen of ideeën over sport en cultuur op de UT? Stuur me vooral een mail, of kom langs in de Bastille. Zo maken we de universiteit samen een stukje beter!