EN|NL

Vanaf 23 augustus is het O&O plein fietsvrij

Vanaf de introductieperiode voor nieuwe studenten, de Kick In, is het O&O-plein op de campus van de Universiteit Twente vrij van geparkeerde fietsen. er zijn Nieuwe fietsenstallingen beschikbaar achter de gebouwen op het O&O-plein.

Op de afbeelding is te zien waar de nieuwe parkeerplekken voor fietsen zich bevinden.

Waarom mogen er geen fietsen meer geparkeerd worden op het O&O-plein?

Het doel is om een prettige ontmoetingsplaats te creƫren met ruimte om te werken en te studeren op het plein. Door het plein vrij te maken van geparkeerde fietsen, wordt het gebied ook veiliger. De ingangen van gebouwen worden beter toegankelijk voor hulpdiensten.

Ontwerp van de ovale pleinen

De fietsenrekken in de ovale pleinen zijn vervangen door picknicktafels. In de herfst worden er bijeenkomsten georganiseerd om input van studenten te faciliteren voor het ontwerp van de ovalen op het O&O-plein.

Verkeerd geparkeerde fietsen

Om ervoor te zorgen dat er geen fietsen op het plein zelf worden geparkeerd, zal er eenmaal of tweemaal per week een ronde worden gemaakt om verkeerd geparkeerde fietsen te verwijderen. De eigenaar kan deze vervolgens zelf ophalen bij de beveiliging bij de ingang van de campus.