29 mei 2024 20.00 uur - 22.00 uur

Luister! We eten.

DEZE VOORSTELLING IS INMIDDELS UITVERKOCHT!

ONTDEK HET ONBEKENDE MET EEN ONBEKENDE.

Zijn we nog verbonden tijdens het alledaagse ritueel van een maaltijd? Staan wij in contact met de mensen om ons heen, en met wat wij eten? Met het klankdiner Luister! We eten zet het artistieke team van &de Carvalho digitale technologie in voor alternatieve sociale interacties rond de eettafel - met speciale aandacht voor geluid en luisteren. Het klankdiner nodigt jou uit je oren te scherpen en jouw eigen invloed op de algehele auditieve omgeving te herkennen. Laat je op vernieuwende wijze contact maken met de natuur die ons dagelijks omringd en deel van ons is.

Als je aanschuift, maakt alles op tafel geluid. Het serviesgoed en de tafels zijn handgemaakt en uitgerust met verborgen audiotools om een rijke verzameling geluiden mogelijk te maken. Gebaseerd op de sonische invoer van de tastbare materialen voor je én de herkomst van het eten op jouw bord. Al belevend en etend word je zelf performer in een bijzonder culinair concert.

Onderga een unieke geluidservaring, ontmoet elkaar én de bijzonder smaak van eerlijk eten met een verhaal. Met Luister! We eten maken we een reis door onze zintuigen, onze beleving, de wonderlijke wereld van onze eetgewoontes én de ecologische herkomst van ons voedsel.

SAMENWERKING

Deze voorstelling is een samenwerking tussen Vrijhof Cultuur, educatieve programma's CreaTe en I-Tech, het lectoraat Human Media Interaction en het Interaction Lab. Er zijn vier momenten waarop het Klankdiner plaatsvindt, 29 May maart om 17.00 en om 20.00 uur (deze voorstelling is al uitverkocht) en op 30 May om 17.00 en 20.00 uur. Per diner kunnen er 14 mensen aan deze unieke ervaring deelnemen en het dineren beleven.

Citadel
29 mei 2024 20.00 uur - 22.00 uur